Mijn Erfpacht

Amsterdam is een van de weinige gemeenten die grond aan particulieren en bedrijven in erfpacht geeft. Meestal in tijdvakken van 50 jaar, maar sinds enkele jaren ook eeuwigdurend. Erfpacht is juridisch complex, en bij mutaties op een recht of bij overdracht bij verkoop moeten de zaken goed geregeld worden. De gemeente Amsterdam wil dat de erfpacht aan het stuur zit en zoveel mogelijk online, 24×7 zelf kan regelen. Om de erfpachter een goede dienstverlening te  bieden, maar ook voor professional in de keten, zoal makelaars en notarissen. En zeker ook voor de gemeente zelf, om aanvragen en mutaties efficiënt en doelmatig te verwerken.  Dat is de opdracht aan YourRequest: realiseer en exploiteer een online dienstverlening voor alle klantgroepen, veilig en vertrouwd, op basis van gedefinieerde rollen en bevoegdheden.  Mijn Erfpacht geeft inzicht in de de erfpacht rechten, onderliggende documenten, (openstaande) betalingen en facturen.  Administratieve wijzigingen maar ook complexe mutatieverzoeken komen “in 1 keer goed en volledig” op de beheer afdelingen binnen voor verwerking. De erfpachter wordt via Mijn Erfpacht op de hoogte gehouden van status en voortgang en ontvangt naar wens notificaties. Mijn Erfpacht is continu in ontwikkeling en sluit aan op een dynamisch en complex achterland via slimme koppelvlakken. De dienst integreert tenslotte naadloos in het overkoepelende portaal Mijn Amsterdam. Inmiddels bedienen wij de gemeente alweer enkele jaren naar volle tevredenheid met onze dienstverlening.